Comunicato stampa

The Liceo Sandro Pertini of Genoa is pleased to announce another prestigious collaboration with the Municipality of Genoa in order to offer to its students an important training and educational experience.

During the 55th International Violin Competition “Premio Paganini”, 22 students studying foreign languages and Music, by way of a special agreement, from April 5 to April 14 will collaborate with the Organization and Secretariat of the Violin Competition as tutors for the competitor coming from nine different Countries.

It is a unique training opportunity in the prestigious context of “Premio Paganini” and Carlo Felice Theatre!

Il Liceo 'Sandro Pertini di Genova è lieto di annoverare un'altra prestigiosa collaborazione con il Comune di Genova al fine di offrire ai suoi studenti un'importante esperienza formativa. Durante il 55° concorso internazionale “Premio Paganini”, 15 studenti degli indirizzi Linguistico e Musicale, grazie a una specifica convenzione, dal 5 al 14 Aprile collaboreranno con l'Organizzazione e la Segreteria del 'Premio Paganini' in qualità di Tutors per i partecipanti provenienti da nove paesi.

Un'occasione formativa unica all'interno del prestigioso contesto del “Premio Paganini” e del Teatro Carlo Felice!

Genova, 4 Aprile 2018

Prof. Alessandro Cavanna